1. درباره ما
    1. آشنایی با شرکت
    2. تاریخچه شرکت
    3. واحدهای تولیدی
    4. ماموریت ، چشم انداز و اهداف
    5. طرح های توسعه
    6. بهداشت ، ایمنی و محیط زیست (HSE)
    7. تعالی سازمانی
    8. دستاوردها و افتخارات
    9. فضای سبز شرکت
    10. اطلاعات شرکت
    11. شرکت های تابعه
    12. تاپ چارت
    13. هیئت مدیره
    14. مدیران شرکت
  2. محصولات
    1. میلگرد ساده
    2. میلگرد آجدار
    3. شمش
    4. اسفنجی
    5. بریکت
    6. گندله
    7. کنترل کیفی و آزمایشگاه
  3. خرید
    1. ارتباط با واحد خرید
    2. سیستم ارتباط با تامین کنندگان
    3. لیست مناقصه های فعال
    4. خرید مواد اولیه ، مصرفی و انرژی
    5. برنامه ریزی و پشتیبانی خرید
    6. امور قراردادها و امور گمرکی
    7. انبار
    8. خرید قطعات یدکی
    9. راهنمای جدید استفاده از سیستم ارتباط با تامین کنندگان
  4. فروش
    1. معرفی واحد بازاریابی و فروش
    2. ارتباط با واحد بازاریابی و فروش
    3. سیستم ارتباط با مشتریان
    4. پورتال مزایده های فعال
    5. کاتالوگ محصولات
    6. شماره حساب های فعال شرکت
    7. اگهی مزایده
    8. گواهی نامه های بازاریابی و فروش
    9. راهنمای ادعا / شکایت مشتریان
  5. سهام
    1. آگهی های سهام
    2. ارتباط با امور سهام
    3. سوالات متداول
    4. ترکیب سهامداران
    5. اطلاعات مالی
    6. مجامع
    7. تصمیمات مجامع عمومی
    8. اطلاعات افزایش سرمایه
    9. دریافت گواهینامه حق تقدم سهام
  6. حراست
    1. ارتباط با واحد حراست
    2. درباره حراست
  7. روابط عمومی
    1. گالری تصاویر
      1. ریخته گری
      2. کارخانه نورد
      3. کارخانه فولادسازی 1و2
      4. کارخانه احیا
      5. کارخانه گندله سازی
      6. کارخانه کنسانتره
      7. پست برق
      8. واحد اکسیژن
      9. واحد آبرسانی
      10. جرثقیل سقفی
      11. شبکه راه آهن
      12. فضای سبز
      13. نمای کلی کارخانه
      14. واحد ریخته گری
      15. واحد پست گاز
      16. تصفیه دود
      17. کارخانه فولادسازی 2
    2. فیلم معرفی شرکت
    3. ماهنامه طنین
    4. مقررات بازدید کنندگان
    5. کتاب فرهنگنامه ایمنی در آزمایشگاه
    6. اهم گزارش های تصویری
      1. بازدید از پروژه کنسانتره سنگ آهن سنگان
      2. نمایشگاه بومی سازی
      3. کسب جایزه مسئولیت های اجتماعی
      4. حضور فولاد خراسان در نمایشگاه ایران متافو
      5. حضور فولاد خراسان در جشن گلریزان
      6. برگزاری آزمون استخدامی
      7. مراسم کلنگ زنی پساب نیشابور با همکاری فولاد خراسان
      8. آزمون استخدامی دانشگاه نیشابور 1400
      9. گشایش دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه
      10. آیین وداع با شهید گمنام
    7. آرم شرکت
  8. اخبار و رویدادها
  9. تماس با ما
    1. شماره تماس دفاتر معاونان و مدیران
    2. اطلاعات تماس
  10. بومی سازی
    1. ارتباط با واحد بومی سازی
    2. معرفی سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران
    3. نمایشگاه مجازی
  11. منابع انسانی
    1. سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان کار در شرکت های پیمانکاری
    2. آزمون استخدامی
  12. پژوهش و توسعه
    1. فرم ثبت نام حضور در جلسه ارائه چالش فناوری
    2. نیازهای فناورانه ksc co.
    3. فرم ارسال ایده و طرح
    4. چالش ها
    5. پوستر نیازهای فناوری

اخبار و رویدادها

خودباوری؛ مقدمه شکوفایی تولید بومی

افزایش اتکا به توانمندی داخلی در تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید، یا آن چه که اصطلاحا «بومی سازی» نامیده می شود، بیش تر از جنبه «اقتصادی» مورد تاکید قرار گرفته است. اما واقعیت این است که اتکا به تولید بومی دستاوردهای مهم اجتماعی، سیاسی و علمی را در پی دارد که گاه به مراتب مهم تر از ارزش اقتصادی صرف بومی سازی فرایندهاست.

کمک به ایجاد اشتغال، بومی شدن دانش فنی در کشور، مقابله با فشارهای اقتصادی دشمنان که با ایجاد یاس و ناامیدی در مردم به دنبال جمع آوری برگ های برنده در نبردهای سیاسی و غلبه در مصاف های دیپلماتیک هستند، استقلال افزون تر در سپهر برنامه ریزی توسعه کشور و نهایتا جلوگیری از توقف تولید در شرایط بحرانی از جمله مهم ترین دستاوردهای هر چه بومی تر شدن فرایند تامین تجهیزات ضروری تولید در داخل کشور است.

کم تر کسی در این گزاره تردید روا می دارد که بومی شدن دانش فنی می تواند بذر توسعه مستمر و بلندمدت یک کشور باشد و شاید بتوان گفت که یکی از مهم ترین نمودهای ایفای «مسئولیت اجتماعی» توسط صنایع مادر و بزرگ در کشور، کمک به استفاده هر چه بیش تر از توانمندی های متخصصان دانش ورز داخلی است.

کاهش وابستگی به خارج دسترسی آسان تر به قطعات و تجهیزات و در نتیجه بالارفتن زمان در دسترس بودن خط تولید، جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد اشتغال و فراهم شدن زیرساخت های لازم برای پیوستگی دو حوزه حیاتی «دانش» و «تولید» را هم می توان در فهرست دستاوردهای اقتصادی اهتمام به امر مبارک «بومی سازی» و ارتقای توان «ساخت داخل» جای داد.

بومی سازی حلقه به حلقه؛ کلیدِ تحقق راهبرد بومی سازی

«مجتمع فولاد خراسان» بزرگترین مجتمع صنعتی شرق کشور است  که توانسته زنجیره تولید فولاد را در استان خراسان رضوی از مرحله گندله سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی و نورد در سایت نیشابور تکمیل نماید.

این شرکت که تا کنون به بومی سازی 4 هزار قطعه مورد نیاز مجتمع  دست یازیده است، در چشم انداز میان مدت خود به دنبال آن است که  با نهادینه سازی دانش فنی و استفاده از توان قطعه سازان داخلی، این تعداد را به 8 هزار قطعه «ساخت داخل» برساند.

یکی از گام های مهم مجتمع در سال های اخیر، راه اندازی «نمایشگاه دائمی بومی سازی» است که ویترینی از زمینه های همکاری با سازندگان داخلی را پیش روی طراحان، سازندگان و صنعتگران داخلی قرار داده است.  همکاری با بيش از 120 سازنده داخلي و ساخت حدود چهار هزار قطعه مورد نیاز صنعت فولاد در داخل کشور، نمایی گویا از اهتمام بزرگ ترین مجتمع صنعتی شرق کشور به این امر مهم و حیاتی است.

با ایجاد این نمایشگاه مشخصات فنی قطعات مورد نیاز آماده و به سازندگان داخلی ارایه می شود. به این ترتیب فولاد خراسان در نمايشگاهي متمرکز، مجموعه ای از قطعات و تجهيزات را با ویژگی های مطلوب و مورد نیاز در اختیار صنعتگران، سازندگان استان، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي قرار داده تا دانش خود را در قالب مهندسي معكوس، بدل به دستاوردهای تکنیکی و فناورانه نمایند.

 

عزم «فولاد خراسان» در راه تقویت «تولید ملّی»؛

به بار نشستن بومی سازی قفسه های نهایی نورد

«مجتمع فولاد خراسان» در سال 1397در یک همکاری مشترک با شرکتی بومی در استان خراسان موفق شد برای اولین بار دو دستگاه مهم و ارزشمند مورد نیاز خط نورد را بومی سازی نماید.

آیین رونمایی از دو قفسه کاتریچ (استند) نهایی نورد، که به همت مهندسان و کارشناسان داخلی بومی سازی شده بود در صبح روز پنج شنبه، 18 مردادماه 1397، درواقع مراسم به بار نشستن حمیت این مجتمع در ارتقای توان «ساخت داخل» بود.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان، در آیین رونمایی از این دستگاه های یاد شده، گفت: در فضای که  دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور هستند با برگزاری این مراسم و رونمایی از  تجهیزات نهایی و مهم خط تولید کارخانه نورد به توانمندی های خودمان بیشتر متکی می شویم.

مهندس احمدی افزود: فولاد خراسان، با تکیه بر توانمندی های داخلی، دست یابی به توان تولید قطعات مهم مورد نیاز فولاد توسط سازندگان و نیروی انسانی متفکر و مبتکر داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده است و از همه سازندگان می خواهیم توانایی های خود را برای افزایش تولید قطعات «ساخت داخل» و جلوگیری از خروج ارز از کشور به میدان بیاورند.

به گفته مهندس اسماعیلی، معاون «برنامه ریزی و فناوری» شرکت، «استند» (قفسه)های مذکور، که  متشکل از حدود 300 قطعه صنعتی از قبیل رینگ ها، گیربکس ها، غلتک ها و... است و در خطوط نورد، در پیوند با یکدیگر، شکل دهی تغییر مقطع شمش فولادی و تولید محصول نهایی را بر عهده دارند، برای اولین بار در استان خراسان رضوی بومی سازی شدند.

دبیر «شورای عالی ساخت داخل» در مجتمع فولاد خراسان افزود: در ساخت دو دستگاه استند نورد مجتمع فولاد خراسان 274 قطعه ساختنی و 2429 قطعه استاندارد به کار رفته است. پیش از این کارتریج قفسه های نورد، از کشور ایتالیا و از سازنده اصلی آن تامین می شد.

مدیر پروژه  استندهای نورد فولاد خراسان در شرکت ارکو نیز در مراسم رونمایی از این قطعه مهم و ارزنده، ضمن تشکر از مدیر عامل فولاد خراسان برای اعتمادی که به این گروه صنعتی نموده، افزود: در سال «حمایت از کالای ایرانی» ما توانستیم به نحوه مطلوب در ساخت این استند، حمایت از بومی سازی و ساخت داخل را تجربه کنیم.

شرکت مجتمع فولاد خراسان بر این باور است که در خطوط تولید و پشتیبانی خود با اعتماد به سازندگان داخلی، «ساخت داخل» یا بومی سازی را ارتقا دهد. و اینک رجاء واثق داریم که با حمایت کارگزاران خدوم نظام، به ویژه دو وزارتخانه «صنعت، معدن و تجارت» و «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، صنعتگران و تولید کنندگان داخلی بتوانند با اعتماد متقابل به یکدیگر تولیدات کیفی بومی را تحقق بخشند.

تولید دستگاه استند نورد فولاد توسط مهندسان داخلی موفقیتی بود که «خود باوری» و «حمیت ملی» در تولید و صنعتگری را به منصه ظهور درآورد و افقی تازه در باور و تصور فرزندان این مرز و بوم، به ویژه فن پیشگان سرزمین ثامن الحجج گشود.

و اینک، با توجه به بدعهدی برخی شرکای اقتصادی کشور و خودکامگی های رایج در عرصه بین المللی، فولاد خراسان همگام با دیگر همرزمان خود در جبهه تولید فولاد ایران، بر آن است که با هماهنگی و تشکیل کارگروهی فنی و ایجاد ساختاری تحت عنوان «شورایعالی ساخت داخل» به ریاست مدیریت عامل  و کمیته های بومی سازی در نواحی مختلف تولیدی خود، فرایند بومی سازی و ارتقای توان ساخت داخل را در مضامین استراتژیک خود جای داده و مدیریت بر روند بومی سازی را پیگیری می نمایند.

با تشکیل این ساختار، تاکنون قطعاتی مانند «کلمپ الکترود کوره قوس الکتریکی»، پانل های مسی کوره قوس، ماشین حمل شمش و کاور تاندیش فولادسازی طراحی و ساخت داخل گردیده است