معاونت بازاریابی و فروش مسئول عرضه و فروش محصولات شرکت دربازارهای داخلی و خارجی، تعیین خط مشی فروش بازاریابی محصولات شرکت در راستای دستیابی به درآمد پیش بینی شده، ارائه برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت فروش، تهیه پیشنهاد در مورد سیاست های تجاری و قیمت گذاری و تلاش برای دستیابی مدیریت عالی شرکت به نتایج مورد نظر اقتصادی می باشد.
باتوجه به آماده تحویل بودن محصولات، فروش داخلی و صادراتی به صورت تحویل فوری صورت می گیرد.
- ازطریق بورس کالای ایران
- مستقیماً ازطریق کارخانه
از آنجایی که فولاد و فراورده های فولادی به ویژه محصولات سبک ساختمانی نقش ویژه و ارزنده ای در توسعه اقتصادی کشور بر عهده دارد، معاونت بازاریابی و فروش شرکت مجتمع فولاد خراسان برای رفع نیازهای فعلی و آینده وظیفه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، جمع آوری اطلاعات بازار و مدیریت تقاضا و قیمت را در بازارهای داخل و خارج از کشور برعهده دارد.
با توجه به جایگاه ویژه و ارزنده مشتریان در دوام و بقاء سازمان، مجتمع فولاد خراسان با شعار مشتری مداری سعی در تسهیل ارتباط مشتریان با شرکت داشته است به همین منظور تمامی مشتریان گرامی می توانند درخواست های خود را از طریق فاکس، ایمیل، تلفن، شبکه اجتماعی و مراجعه حضوری و ارائه درخواست خرید و یا ازطریق دبیرخانه شرکت برای این واحد ارسال نمایند.
- نامه درخواست خرید مستقیم به مدیر بازاریابی و فروش
- تصویر گواهی مودیان اقتصادی
- تصویر شناسه ملی
- تصویر لیست سهامداران شرکت
- تصویر آگهی تاسیس شرکت
- تصویر آخرین تغییرات روزنامه
- آدرس،کد پستی،شماره تلفن و فاکس شرکت
هرگاه مشتری شکایت و یا نظری در خصوص کیفیت محصول، نحوه ارسال محصول، بسته بندی یا هر مورد دیگری داشته باشد میتواند مبادرت به طرح شکایت و یا اعلام نظر نماید، که این می تواند توسط نامه، فاکس، تلفن و یا سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) انجام و واحد فروش وظیفه دارد در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع مشتری برساند، همچنین در صورتی که شکایت، در ارتباط با کیفیت محصول ارسالی باشد شرکت موظف است در اسرع وقت نسبت به اعزام کارشناس و رسیدگی به شکایت مطروحه اقدام نماید، بدیهی است در این مدت خریدار بایستی محموله مورد شکایت را تا رسیدن کارشناس در محلی امن بدون دستخوردگی نگهداری نماید تا در صورت نیاز امکان بازگشت محصول به کارخانه وجود داشته باشد.
واحد فروش مجتمع فولاد خراسان با بهره مندی از سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) که یکی از پیشرفته ترین سیستم های موجود در کشور بوده و مخفف عبارت لاتین Customer Relationship Management می باشد این امکان را به مشتری میدهد که با استفاده از این سیستم و از طریق اینترنت در هر لحظه با واحد فروش ارتباط داشته باشند. امکانات این سیستم به اختصار به شرح ذیل میباشد:
- امکانات کاربر شامل نحوه ورود کاربر به سیستم و سطح دسترسی ایشان
- اطلاع رسانی به مشتریان شامل نمایش اطلاعات سفارش و حواله
- اطلاع رسانی به باربری ها شامل اعلام حواله های قابل بارگیری و اعلام مشخصات راننده و کامیون به مشتری
- ثبت شکایات و نظرات مشتریان
- اطلاع رسانی عمومی
- ثبت درخواست مشتری و تبدیل آن به سفارش و پیگیری آن
مشتریان گرامی جهت دسترسی به سیستم می توانند از طریق درخواست کتبی به واحد فروش مجتمع فولاد خراسان نسبت به اخذ کد کاربری و کلمه عبور و سپس ارتباط با سیستم مزبور اقدام فرمایند.