News & events

نشست مشترک «کمیته‌ی حفاظت فنی و بهداشت کار» فولاد خراسان با مدیران اداره کار 

کمیته «حفاظت فنی و بهداشت کار» شرکت مجتمع فولاد خراسان با حضور مسئولان اداره «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیشابور تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن ارایه‌ی گزارشی از آخرین اقدامات فولاد خراسان در زمینه حفاظت کارکنان و ارتقای ایمنی، موضوعات تخصصی و کارشناسی در این حیطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نشست ماهانه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار فولاد خراسان روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ در محل دفتر معاون بهره برداری شرکت و با حضور نجفی رئیس اداره کار، عشقی مسئول بازرسی این اداره، فضیلتی معاون بهره برداری، فتحعلیان مدیر «ایمنی، بهداشت و محیط زیست» و جمعی از کارشناسان واحد (HSE) برگزار شد.
مدیر HSE مجتمع در این نشست با ارائه گزارش‌هایی از عملکرد این واحد گفت: طبق ماده ۹۳ قانون کار و با هدف صیانت از «سرمایه انسانی‌های انسانی»، نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی و پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها مکلف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند و مجتمع فولاد خراسان به صورت مستمر و ماهانه نشست‌های این کمیته را برگزار می‌کند.
ناصر فتحعلیان، «تعیین اهداف و شاخص های حوادث فردی»، «بهداشت حرفه ای و محیط زیستی» و «رصد و پایش مستمر شاخص ها»، بررسی گزارش‌های حوادث فردی، سوانح تجهیزاتی و شبه حوادث را از مهم‌ترین نتایج استمرار تشکیل این کمیته دانست و افزود: در این نشست‌ها، اقدامات اصلاحی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مطالعه‌ی حوادث صنایع مشابه و تجزیه و تحلیل علل حوادث و گزارش نقاط قابل بهبود در نواحی مختلف شرکت، برای برنامه ریزی و رفع آنها بررسی می‌شود.
رئیس اداره «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» نیشابور نیز با بیان آن که : اصلی ترین وظیفه ی این وزارت خانه «صیانت از نیروی کار» است، عملکرد «کمیته حفاظت فنی وبهداشت» مجتمع فولاد خراسان را مثبت ارزیابی نموده و تعداد حوادث فردی را با توجه به ماهیت کارخانجات فولاد و شمار بالای پرسنل، قابل قبول و در برخی موارد فراتر از استاندارد ها دانست.
نجفی با اشاره به وجود نیروهای متخصص در حوزه «HSE» مجتمع فولاد خراسان و کنترل مستمر عوامل بروز حوادث، از فولاد خراسان به عنوان صنعت متمایز و توانمند در منطقه، خواستار انتقال دانش و تجربیات از فولاد به سایر صنایع شهرستان و استان شد.