News & events

فولاد خراسان، دومین مخزن کتاب های تخصصی شهرستان است

کتابخانه مرکزی مجتمع فولاد خراسان با بیش از 2هزار منبع مطالعاتی متمرکز در حال حاضر از لحاظ تنوع و تعداد کتاب های تخصصی در شهرستان مقام دوم را داراست.                                       
رئیس «آموزش، توسعه و تحقیقات منابع انسانی» شرکت با اعلام این مطلب گفت: در کتابخانه مجتمع فولاد خراسان، صدها عنوان تخصصی با کتاب های متنوعی در رشته های مکانیک و تاسیسات، متالورژی، برق و ابزار دقیق، علوم کامپیوتر، عمران و مدیریت گردآوری شده و در دسترس همکاران قرار دارد.
زرین نام با بیان این که کتاب های مرجع، کتابچه راهنما و لغت نامه های معتبر و کتب عمومی و تخصصی قابل توجهی در کتابخانه شرکت موجود است، افزود: علاوه بر کتاب های ادبی، مذهبی، منابع الکترونیک تخصصی و عمومی، مجلات حوزه فولاد و حوزه های تخصصی مرتبط با آن از دیگر منابع در دسترس در این کتابخانه است، افزود: با برنامه ریزی مستمر، هر سال تعداد زیادی کتاب و منابع جدید به این کتابخانه اضافه می شود تا به غنای علمی منابع موجود برای کارکنان و خانواده¬ی ایشان بیافزاید.
سرپرست «مرکز تحقیقات نیروی انسانی» مجتمع تشریح کرد: این مرکز در دو بخش منابع چاپی (از جمله کتاب، مجله و بروشور)  و نیز منابع دیجیتال (شامل انواع لوح های فشرده)، بیش از 2 هزار منبع مطالعاتی دارد که در محل ساختمان بهره برداری پذیرای دوستداران کتاب و دانشکاران و همکاران شاغل به تحصیل و خانواده های آنان می باشد. 10.3درصد از این منابع در رشته مکانیک و تاسیسات، 7.12 درصد مربوط به رشته متالوژی و جوشکاری و 6.21درصد منابع نیز در زمینه برق و ابزار دقیق است و رشته کامپیوتر حدود 4، عمران 3 و مدیریت 14.8 درصد از منابع این کتابخانه را به خود اختصاص داده اند.
به گفته حامدحیدری، نرم افزار جست و جو، سفارش و ثبت کتاب در پورتال منابع انسانی در حال آماده سازی و توسعه است که در آینده نزدیک دسترسی و جستجو در منابع کتابخانه و سفارش و رزرو را برای کارکنان و خانواده ها تسهیل خواهد کرد.
وی افزود: همچنین بر اساس پیشنهاد شورای آموزش و تأیید معاون منابع انسانی، برای هرچه پربارتر شدن منابع مطالعاتی، مکاتباتی با کتابخانه های واحد های صنعتی مشابه و کتابخانه های بزرگ شهرستان و استان جهت تبادل کتاب صورت گرفته که امیدواریم منجر به غنای علمی و برآوردن نیاز علاقه مندان به کتاب شود.                          
سرپرست مرکز تحقیقات نیروی انسانی از تمامی همکارانی که کتاب های به روز و هم راستا با اهداف و خط مشی فولاد خراسان در اختیار دارند، درخواست کرد که در راستای سنت حسنه اشتراک دانش و احسان به همنوعان، این منابع را در اختیار کتابخانه مرکزی قرار دهند تا دیگران نیز از این منابع برخوردار شوند.