News & events


    

        

            

                

                    

                        

                

            

            

                

                    

شرکت مجتمع فولاد خراسان شرکتی پیشرو در عرصه تولید دانش محور 


                    

  در سال گذشته 110 مقاله،کتاب و اختراع توسط کارکنان مجتمع فولاد خراسان پدید آمده که 86 مورد از آنها با دانش های به روز و پایه ای در کنفرانس ها و مجلات علمی داخلی و بین المللی چاپ و نشر یافته است.
معاون منابع انسانی و امور اجتماعی مجتمع فولاد خراسان، با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد 20 مقاله، کتاب و اختراع هم راستا با اهداف و خط مشی شرکت بوده است.
فریدون صبوریان افزود: پروژه ای با عنوان «مدیریت دانش» از ابتدای سال 1398 در شرکت آغاز شده و هدف از آن ارج نهادن به نقش بی بدیل دانش، تجربه و حرکت به سمت کسب و تسهیم دانش های موجود در سازمان است.
وی افزود: پس از آغاز اجرای پروژه «مدیریت دانش» این پروژه با رشد بسیار مناسبی در سطوح پنج گانه بلوغ مدیریت دانش پیش رفته و اکنون در مراحل پایانی «استقرار این نظام» هستیم.
شفیعیان، معاون برنامه ریزی و فناوری فولاد خراسان نیز با بیان سیستم یکپارچه ثبت و تسهیم دانش در «سامانه جامع اطلاعات مدیریت» ایجاد شده گفت: کشف، نگهداری، دسترسی، اشاعه و تسهیم و به کارگیری دانش های پرسنل و ذی-نفعان مزیت ارزشمندی است که با راه اندازی این سامانه پدید آمده است.
مسئول دبیرخانه مدیریت دانش فولاد خراسان نیز اظهار داشت: در تولید دانش بنیان، کسب ارزش افزوده از دانش و خلق درآمد پایدار برای شرکت ها هدفی استراتژیک است و شرکت فولاد خراسان نیز گام های بنیادین در این زمینه برداشته است.
به گفته امید حامدحیدری، تا کنون 960 بسته دانشی در فولاد خراسان ثبت شده که 436 مورد آن چرخه ارزیابی را طی کرده و به اشتراک عمومی گذاشته شده است و 217 نفر از کارکنان شرکت در ثبت این بسته های دانشی در سامانه به صورت فردی و گروهی سهیم بوده اند.
وی افزود: برای دستیابی به هدف انتقال دانش از همکاران بازنشسته و پیشکسوت به نسل جدید از روش های نوینی چون تشکیل انجمن های خبرگی و مرور پس از عملیات (16مورد) و برگزاری دوره های آموزشی حین کار، دوره های استاد و شاگردی (منتورینگ) و  جلسات پرسش و پاسخ ، مستند سازی درس آموخته های پروژه ها نیز استفاده شده است،که در مجموع تا کنون حدود 250 نفر از پرسنل جاری و بازنشسته در این فرآیند یاریگر مجموعه دبیرخانه مدیریت دانش بوده اند.