News & events

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نشست با حضور دکتر فاطمی امین وزیر «صنعت، معدن و تجارت» و دکتر ستاری معاون رییس جمهور با شرکت‌های بزرگ:
برای تولیدات دانش‌بنیان باید پروژه‌های کلان ملی تعریف شود

مدیرعامل فولاد خراسان در نشست «هم اندیشی ارتقای تولید دانش بنیان در شرکت های بزرگ» با حضور وزیر صمت گفت: ارتقای سهم تحقیق و توسعه در تولید بر پایه‌ی دانش، پیامدهای مهمی همچون افزایش راندمان تولید، ارتقای بهره‌وری، کاهش بهای تمام شده، خلق محصول جدید و کیفی و تکمیل سبد محصولات در قالب زنجیره مرتبط با  تولید را به دنبال دارد.
کسری غفوری صبح روز پنج شنبه ۲۵ فروردین در نشست هم اندیشی ارتقا تولید دانش بنیان در شرکت های بزرگ تولیدی در تهران، اظهار داشت: به کارگیری فناوری‌ و محصولات دانش بنیان در حوزه انرژی، یکی از بخش‌های اساسی است که ضرورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در آن احساس می‌شود و با توجه به چالش انرژی، امروز نیازمند عزم ملی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه هستیم.
مدیرعامل فولاد خراسان با اشاره به حوزه رویکردی اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد: اقتصاد دانش بنیان بایستی به خلق ارزش در حوزه‌های نوین اشتغال و کسب و کار‌های جدید، تولید بر محور علوم «آی تی»، «های تک»، «دیجیتال»، چرخه محصولات جدید کیفی و انحصاری بر محور دانش، محصولات جدید با بهای تمام شده پایین تر، محصولات دوستدار محیط زیست بیانجامد.
غفوری افزود: کاهش محدودیت‌ها در به‌ کارگیری شرکتهای دانش بنیان و کاستن موانع ناشی از ساختارهای پیچیده نظارتی و مقررات از جمله مسایلی است که برای حضور فعال شرکت های دانش بنیان در تولید و‌ اقتصاد کشور ضروری به نظر می رسد.
وی افزود: ورود شرکت‌های تولیدی و سهامداری بنگاه های بزرگ در شرکت های دانش بنیان علاوه بر خلق فرصت‌های تازه در حوزه های اشتغال و کسب و کار، می‌تواند به اقتصادی شدن ایده‌های فناورانه و دانش بنیان سرعت ببخشد.
گفتنی است وزیر صنعت و معدن و تجارت در این نشست با بیان این که هدف اصلی ما اقتصاد دانش بنیان است، افزود: در این باره با شرکت‌های کوچک و بزرگ همکاری خواهیم کرد.
فاطمی امین افزود: باید سهم دانش در افزایش تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند و ما به دنبال تحقیق و توسعه‌ای هستیم که منجر به افزایش تولید و کیفیت و کاهش قیمت شود.
وزیر صمت بر لزوم وضع قواعد مناسب و تعریف منافعی که منجر به ایجاد انگیزه لازم برای استفاده از خدمات و محصولات دانش‌بنیان را شود، تاکید کرد.
گفتنی است، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در نخستین نشست شورای معاونان شرکت که در خصوص شعار سال برگزار شد، تاکید کرد، تولید دانش بنیان تنها مسیر هوشمندانه برای بقای جایگاه و ارتقای سطح بنگاه های تولیدی است و از معاونان و مدیران ارشد مجتمع خواست که این موضوع را در اندیشه، ساختار و فرهنگ سازمانی نهادینه کنند.