News & events

اجرای پروژه اتصال انبارهای سه گانه  به انبار اصلی در فولاد خراسان

پروژه اتصال انبارهای سه گانه پایکار واحدهای احیا مستقیم، فولادسازی و نورد مجتمع فولاد خراسان با هدف کنترل مصارف و هزینه ها به انبارهای اصلی شرکت تدوین و با همکاری واحد فناوری اطلاعات مجتمع اجرا گردید.
مدیر دفتر فنی و برنامه ریزی فولاد خراسان در این باره اظهار داشت: در سازمان های بزرگ، «مدیریت زنجیره تأمین» یکی از مهمترین مواردی است که در سیستم نگهداری و تعمیرات مورد توجه قرار می گیرد و می تواند تاثیر بسزایی بر کاهش خرابی ها،  افزایش آماده به کاری و کاهش هزینه ها داشته باشد.
علیرضا عقدایی با بیان این که فرایند مدیریت قطعات یدکی، از بخش های مهم سیستم نگهداری و تعمیرات است، افزود: این فرایند شامل زنجیره ای پیوسته است که از درخواست قطعه شروع شده و با تامین قطعه، تایید کیفی کالا و سپس انبارش قطعات و در نهایت استفاده و تعمیرات به پایان می رسد.
رئیس واحد برنامه ریزی نت درباره اجرای این پروژه گفت: با توجه به عارضه یابی انجام شده در داخل انبار پایکار، پس از این که موجودی کالا از انبار خارج شد، قابلیت ردیابی و اطلاعات مربوط به آن امکان پذیر نبود. از این رو و با هدف کنترل مصارف و هزینه ها، پروژه¬ای با مضمون اتصال انبارهای سه گانه پایکار بهره برداری (احیا مستقیم، فولادسازی و نورد)  به انبارهای اصلی شرکت تدوین و با همکاری واحد فناوری اطلاعات اجرا شد.
امین احمدیان ماهیت عملکرد انبارهای پای کار در واحدهای تولیدی، پشتیبانی از تأمین و رفع به هنگامِ نیاز به تجهیزات، ابزار آلات و اقلام مصرفی در تعمیرات دانست و افزود: به منظور سامان دهی و تسریع این فعالیت ها، اقدامات اولیه¬ای با اصلاح مراکز هزینه متقاضی بر اساس ساختار سازمانی، انبارگردانی و ثبت موجودی واقعی کالاها، بروزرسانی لیست افراد مجاز به تحویل گرفتن کالا و ابزار، بازنگری اقلام و ابزارآلات مورد نیاز انبارها، جمع آوری و برگشت کالاهای فاقد گردش به انبار اصلی، اضافه کردن حداقل و حداکثر موجودی و موجودی اقلام مشابه از مواردی بود که اجرا شد.
مدیر واحد دفتر فنی و برنامه ریزی با تایید نیاز به بستر یاد شده، مزایای اجرای این طرح را برقرارشدن لینک گزارش تحویل اقلام در سیستم نت براساس مرکز متقاضی، پاسخ دهی لحظه ای به فعالیت های نت، ایجاد امکان گزارش گیری از وضعیت ابزار تحویلی، امکان گزارش گیری لحظه ای از میزان موجودی اقلام، مقدار گردش کالا و نیز موجودی های انبار اصلی و کالای جایگزین، امکان صدور حواله آنی توسط سرپرست تدارکات فنی، مشخص شدن میزان دقیق مصارف و جلوگیری از اتلاف منابع، امکان رهگیری ابزار تحویلی از انبارپای کار به پرسنل، افزایش سرعت عمل در فرآیند تحویل کالا، کاهش مراجعات به انبار، کمک به استفاده بهینه از قطعات با کنترل دقیق تر کالاهای خروجی از انبار عنوان نمود.
عقدایی از زحمات همه دست اندرکاران استقرار این سیستم، از جمله واحد فناوری اطلاعات، مسئولین واحد کالا و تدراکات فنی و همچنین انبارداران واحدها تشکر و قدردانی نمود.