News & events

در بازدید و نشست خبری کاروان رسانه انقلاب از فولاد خراسان اعلام شد: فولاد خراسان معین اقتصادی منطقه پنج استان شد

فولاد خراسان معین اقتصاد منطقه پنج توسط معاون برنامه ریزی و فناوری شرکت در نشست کاروان رسانه انقلاب در فولاد عنوان شد.
به گزارش واحد روابط عمومی مجتمع: طی نشستی که در روز جمعه 12 بهمن ماه 97 با  حضور خبرنگاران کاروان رسانه انقلاب از مجتمع صورت گرفت مهندس اسماعیلی در گزارش ارائه شده گفت: این محتمع از نظر اثر گذاری بر اقتصاد ملی شصت و چهارمین شرکت بزرگ ایران است و یک هزار و 374 نفر طی 6 مرحله در آن جذب شده اند که 98 درصد آنان از استان خراسان رضوی هستند.
 وی اظهار داشت: 10 درصد مالیات استان خراسان رضوی توسط این مجتمع پرداخت می شود و همچنین در یک سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد ریال سرریز های توسعه ای به بخش های مالیات، آب، برق، گاز و سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.
 وی گفت: در اجرای تعهدات زیست محیطی این مجتمع یک هزار و 500 میلیارد ریال در بخش تصفیه آب و نصب فیلتر برای کاهش گازهای آلاینده سرمایه گذاری کرده است.
 بهروز اسماعیلی افزود: با توجه به بحرانی بودن وضعیت آب در دشت نیشابور افزایش بهره وری در بخش آب مورد استفاده   مجتمع به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.
 وی اظهار داشت: آب مورد نیاز فولاد خراسان از سه حلقه چاه تامین می گردد و از 600 میلیون متر مکعب آب مصرفی نیشابور در سال کمتر از نیم درصد سهم فولاد خراسان است.
 وی گفت: از هزار و 400 هکتار مساحت کل مجتمع فولاد خراسان 240 هکتار فضای سبز است و در کنار استخر ذخیره 160 هزار مترمکعبی پساب صنعتی ساخت اولین اکو پارک صنعتی خراسان در دهه فجر آغاز می شود.
 اسماعیلی افزود: فولاد خراسان در سال جاری 150 هزار تن صادرات داشته و 200 دستگاه واگن باری برای حمل محصولات فولاد خراسان توسط این مجتمع به شبکه ریلی کشور افزوده شده است.
 وی ادامه داد: کارخانه تولید اکسیژن، نیتروژن ، گاز آرگون و ارتقای فناوری کوره ذوب آرگون و همچنین تقاطع غیر همسطح جاده نیشابور-فیروزه با سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال طی دهه فجر به بهره برداری می رسد.
 مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در بازدید از مجتمع فولاد خراسان گفت: خراسان مهد فولاد ایران است و فولاد خراسان مولود و برکت انقلاب اسلامی است.
 عباس محمدیان افزود: فولاد خراسان نگین صنایع کشور است و با حمایت مسئولان و همراهی همه جریانات سیاسی در افق 1400 به دستاوردهای بیشتری خواهیم رسید.
 وی اظهار داشت: باید از ظرفیت ویژه فضای مجازی برای معرفی دستاوردهای انقلاب و صنایع مولد مانند فولاد خراسان استفاده کرد تا مردم به نظام دلگرم شوند.
 گفتنی است در پایان این نشست از خطوط تولید مجتمع بازدید و خبرنگاران از نزدیک در جریان تولید قرارگرفتند.